ERROR: integer out of range Wieczerza Wigilijna w Środowiskowej Świetlicy Opiekuńczo-wychowawczej w Orzyszu - Orzysz.pl
Dziś jest
PL EN DE UK LT

Wieczerza Wigilijna w Środowiskowej Świetlicy Opiekuńczo-wychowawczej w Orzyszu - Orzysz.pl

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Orzysz.pl » Edukacja » Świetlica Opiekuńczo-Wychowawcza w Orzyszu » Informacje o świetlicy
reklama

A co w 2016 roku?

ROCZNY PLAN PRACY PLACÓWKI WSPARCIA DZIENNEGO

ŚWIETLICY ŚRODOWISKOWEJ OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ

W ORZYSZU W 2016 R.

 

STYCZEŃ.

  1. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy(przedstawienie  celu oraz idei WOŚP-dyskusja. Przedstawienie profilaktyczne z projektu,,Profilaktyka a Harcerstwo” na rzecz młodzieży ogólnopolskiego programu,,Profilaktyka A TY?”. Spektakl pt. ,,A Ty co wybierasz?”-przygotowany przez harcerzy uczęszczających do naszej placówki.
  2. "W zdrowym ciele zdrowy duch”- ćwiczenia i zabawy ruchowe.
  3. Zimowy turniej w tenisa stołowego, bilard , piłkarzyki.
  4. Dzień Babci, Dzień Dziadka: wykonywanie laurek dla Babci i Dziadka.
  5. Życie zwierząt leśnych w zimie; zajęcia plastyczne , malowanie, rysowanie lub szkicowanie zwierząt.
  6. Karaoke -śpiewanie indywidualne i zbiorowe.
  7. Zajęcia wzbogacające posiadanie wiadomości, zaspakajające ciekawość świata- czytanie książek, gry dydaktyczne i edukacyjne
  8. Ferie zimowe. Pogadanka o tym jak miło można spędzić ferie.
  9. Konkurs na największego bałwana śniegowego.
  10. Przygotowanie gazetki na walentynki.
  11. "Godzina” na samokształcenie, pomoc w odrabianiu lekcji.

LUTY

  1. Ferie w mojej świetlicy - planowanie zajęć z młodzieżą na ferie
  2. "Dzień bezpiecznego Internetu”- zajęcia  mająca na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.
  3. Tradycja " tłustego czwartku”- dyskusja.
  4. Dzień św. Walentego, walentynki- geneza powstania obyczaju.
  5. Konkurs Walentynowy- robimy walentynki, sposób wykonania dowolny.
  6. Choinka - bal karnawałowy
  7. Konkurs plastyczny "Moje ferie zimowe”.
  8. Zabawy na śniegu- budowanie oraz rzeźbienie budowli , postaci
  9. Zajęcia plastyczne, dzieci robią znaki, rysują na kartonie , lepią z plasteliny.
  10. Igrzyska zimowe dla dzieci i młodzieży- konkursy na najszybszy zjazd na sankach, nartach oraz worku z sianem.
  11. Organizacja wspólnego ogniska oraz pieczenie kiełbasek.
  12. Prace porządkowe w świetlicy.
  13. Prowadzanie przez dzieci kroniki.
  14. Zorganizowanie turnieju w tenisa stołowego.
  15. Zajęcia z komputerem.
  16. "Luty podkuj buty”- konkurs plastyczny.

MARZEC

  1. Okres przedwiosenny , w którym jest mowa o tym jak niebezpieczne są zabawy na lodzie , co ma służyć uświadomieniu zagrożeń w celu zapobiegania nieszczęśliwych wypadków.
  2. Znaczenie sportu dla zdrowia- rozmowy z dziećmi
  3. Zwrócenie uwagi na zmiany, które zachodzą w krajobrazie; zilustrowanie przyrody na kartonie np. szare niebo.
  4.  "Mama moim najlepszym przyjacielem”- zajęcia plastyczne z ukazaniem prac jakie mama wykonuje w domu.
  5. Dzień Kobiet - dzieci przygotowują kartki ( laurki) , wydzieranki z kolorowego papieru , kwiaty w flakonie- wykonane prace mają na celu kształtowanie sprawności manualnej dzieci.
  6. Higiena osobista, "jak cię widzą tak cię piszą”. Zabawa ruchowa; stoimy przed lustrem i mówimy o swoim wyglądzie.
  7. Wykonanie Marzanny ze słomy.
  8. Wycieczka nad rzekę Nepryszkę- topienie Marzanny.
  9. Wiosenne porządki wokół nas. Kształtowanie nawyku sprzątania po sobie miejsc w których się bawimy, w którym jesteśmy.
  10.  Malowanie farbami.
  11. Wydzieranie papieru kolorowego i naklejanie "pierwszych wiosennych kwiatów”( zawilec, pierwiosnek, sasanka, krokus itp.).
  12. Nauka szacunku do przyrody. Wycieczka do lasu.
  13. Prowadzanie przez dzieci kroniki.
  14. Zajęcia z Witrażu.

KWIECIEŃ

  1. Prima Aprilis - 1 kwiecień przedstawienie krótkich scenek komediowych.
  2. Wielkanoc- Zwyczaje wielkiej nocy. Znajdowanie w Internecie wierszyków o świętach.
  3. Przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Malowanie na kartonie symboli tych świąt .
  4. Wykonywanie ozdób wielkanocnych: kury, kurczaki, stroiki- technika dowolna
  5. Robienie pisanek oraz kartek świątecznych.
  6. Wzbudzanie zainteresowań dla rożnych potraw, które spożywamy oraz higiena i estetyka podawania na stół.
  7. Wiosenne porządki wokół nas, naszego otoczenia.
  8. Obserwacja otoczenia wokół nas -próby przeniesienia swoich wrażeń , odczuć na “papier” za pomocą kredek , farb.
  9. Kształtowanie zmysłu równowagi, ćwiczenia z elementami współzawodnictwa.
  10. Zabawy na świeżym powietrzu z piłką .
  11.  "W zdrowym ciele zdrowy duch”- luźne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
  12. Zajęcia z Witrażu.
  13. Zajęcia Internetowe.

MAJ

  1. Jaki zawód chciałbyś wykonywać. Ukazywanie swoich pomysłów za pomocą rysowania na kartonie.
  2. Pan strażak. Uświadamianie zagrożeń jakie wynikają z nie właściwego używania urządzeń elektrycznych, "nie pamiętanie” o ich wyłączeniu.
  3. Konsekwencje i sposoby zabiegania pożarom. Zajęcia plastyczne; rysunki strażaka, samochód strażackiego itp.
  4. Wiosenna łąka ( motyle ,żabki , kwiaty ). wykonywanie wraz z dziećmi takiej łąki.
  5. Wykonywanie zakładek z brystolu, do książki , na różne sposoby.
  6. Zabawa na świeżym powietrzu z piłką, ; organizowanie piłki nożnej, pobudzanie radości i zadowolenia poprzez wspólna zabawę.
  7. Mój sad- malowanie farbami plakatowymi ;z dodatkiem pasty do zębów “ kwitnącego sadu” .
  8. Prowadzenie kroniki.
  9. Zorganizowanie wycieczki do lasu.
  10. Dzień matki- rozmowa na temat naszych mam.
  11. Czytanie opowiadań związanych z tematyką dnia matki.
  12. Przygotowanie laurek, prezentów dla mamy.
  13. Międzynarodowy Dzień Unii Europejskiej.
  14. Poznanie państw członkowskich Unii Europejskiej i ich flagi.
  15. Zorganizowanie zawodów w tenisa stołowego.
  16. Zajęcia z Witrażu
  17. Zajęcia Internetowe

CZERWIEC

  1. Międzynarodowy Dzień Dziecka. Impreza na świeżym powietrzu z okazji święta dzieci
  2. Życie dzieci z innych krajów; malowanie farbami, kredkami, dzieci rożnych ras- czarna , białą i żółta.
  3. Wykonywanie z papieru , plasteliny, sylwetek dzieci .
  4. Zapoznanie się z ogólnymi zasadami bezpieczeństwa na boisku.
  5. Zabawy sportowe, rzuty piłka, biegi.
  6. Umiem dzielić się z kolegą; pomaganie sobie nawzajem, starania by atmosfera była miła, przyjemna.
  7. Wycieczka do lasu- idziemy na jagody.
  8. Zabawy porządkowe-sprzątanie z piosenką.
  9. Gry i zabawy na boisku szkolnym- siatkówka, koszykówka.
  10. Robimy plany na wakacyjny odpoczynek.
  11. Rozwój zręcznościowy , poprzez zabawy na świeżym powietrzu.
  12. Tydzień "Moje hobby” konkurs dla dzieci -moja pasja prezentacja posiadanych umiejętności, wystawy.
  13. Prowadzenie kroniki.
  14. Zajęcia komputerowe.
  15. Zajęcia z Witrażu.

LIPIEC

  1. WAKACJE bezpieczeństwo podczas zabaw w wodzie, zwrócenia uwagi na zasady bezpieczeństwa podczas przebywania na plaży, w wodzie.
  2. Wycieczka nad zalew.
  3. Zajęcia plastyczne- malowanie swoich odczuć z pobytu nad wodą różnymi technikami.
  4. Zajęcia rozwijające umiejętności manualne- malowanie farbami, wyklejanie, wycinanie.
  5. Wspólne dbanie o porządek w świetlicy, zwracanie sobie wzajemnie uwagi w celu czystego , przyjemnego spędzania czasu.
  6. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z piłką dla poprawy naszej kondycji. Dbanie o sylwetkę.
  7. Zabawy na świeżym powietrzu- Gra w siatkówkę
  8. Moje marzenia co do wakacji. Malowanie miejsc w których dzieci chciały by się znaleźć, zobaczyć , zwiedzić. Technika utrwalenia dowolna.
  9. Obserwacja przyrody, środowiska w którym mieszkamy. Przelewanie wrażeń na karton , dowolna techniką farby, kredki , lub plastelina.
  10. Spacer nad pobliski zalew.
  11. Zajęcia plastyczne : "Moje marzenie”- technika dowolna.
  12. Prowadzenie przez dzieci kroniki.
  13. Zajęcia komputerowe.
  14. Zajęcia z Witrażu

SIERPIEŃ

  1. Wycieczka nad wodę ( kąpiel w wodzie z piłką, budowanie zamków z piasku).
  2. Karaoke- śpiewanie indywidualne i zbiorowe.
  3. Gry komputerowe.
  4. Konkurs muzyczny- "Moja piosenka”
  5. Zajęcia plastyczne pt.” Moje marzenia wakacyjne” technika dowolna, mogą być kredki ,farby plastelina.
  6. Wykonywanie wydzieranek z kolorowego papieru na temat “Wakacje na wsi”( mieście).
  7. Zabawy na świeżym powietrzu -mecz piłki nożnej.
  8. Zajęcia gimnastyczne, poprawianie sylwetki kondycji.
  9. Rozmowa na temat: "Żyjemy zdrowo".
  10. Uczenie się umiejętności zachowania się podczas posiłku. Pogadanka na temat kulturalnego zachowania się oraz wzajemnej życzliwości.
  11. Organizacja turnieju gra w dwa ognie, pokonywanie przeszkód na czas.
  12. Gry stolikowe. Rozwiązywanie zagadek.
  13. Wycieczka do pobliskiego lasu.
  14. Zajęcia plastyczne “Moja gmina Józefów” przygotowanie zdjęć, prac plastycznych itp.
  15. Prowadzenie kroniki przez dzieci.
  16. Zajęcia z witrażu.

WRZESIEŃ

  1. Powitanie nowych uczestników świetlicy.
  2. Powrócenie do wspomnień wakacyjnych i omówienie.
  3. Konkurs plastyczny- Jak spędziłem wakacje.
  4. Rozmowy indywidualne z dziećmi; zwrócenie uwagi ma właściwy stosunek starszych dzieci do młodszych kolegów ( zajęcia plastyczne).
  5. Utrwalanie form grzecznościowych takich jak :” dzień dobry”, "proszę” " przepraszam” itp.
  6. Zabawy i gry dydaktyczne.
  7. Wartości zdrowotne owoców i warzyw. Eksponaty owoców. Zajęcia plastyczne kredkami lub malowanie farbami owoców i warzyw.
  8. Las jesienią. Zainteresowanie dzieci przyrodą jesienną w lesie. Robimy wspólnie z dziećmi wystawę wrzosu, szyszek sosnowych i świerkowych.
  9. Kształtowanie słuchu muzycznego; słuchanie muzyki.
  10. Rysowanie patykiem na ziemi; na dowolny temat.
  11. Włączenie dzieci do prac porządkowych w świetlicy.
  12. Zabawy ruchowe z piłką .
  13. Dzień Ziemi- chrońmy nasze środowisko.
  14. Dzień Ziemi- Wykonanie plakatów w grupach.
  15. Rozbudzanie wrażliwości na czystość i higienę osobistą.
  16. Zajęcia z Witrażu
  17. Zajęcia Internetowe

PAŹDZIERNIK

  1. Dostrzeganie uroków i walorów jesiennego lasu. Uświadamianie potrzeby szanowania lasu i jego mieszkańców.
  2. Robimy w świetlicy wspólnie z dziećmi jesień. W celu dostrzeżenia charakterystycznych zjawisk przyrody - kolorowe licie , opadanie ich z drzew , wrzos, grzyby.
  3. Określenie kształtu liści jesiennych. Robienie kompozycji , bukietów z liści.
  4. Las jesienią- malowanie. Wykonywanie zwierząt z darów jesieni.
  5. Zabawa muzyczno- ruchowa pt. "Stary niedźwiedź mocno śpi”.
  6. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie. Określenie nastroju aktualnej pogody i zrozumienie pojęcia "szaruga jesienna”.
  7. Spacer po okolicy- Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie
  8. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
  9. Zabawy dydaktyczne " czarodziejski worek” , polegająca na odgadywaniu nazw warzyw i owoców na podstawie dotyku.
  10. Zajęcia plastyczne. Tworzenie ciekawych wzorów i kompozycji na kartonie "pieczątka z ziemniaka”.
  11. Ćwiczenia mięśni brzucha; rowerek, nożyce, ćwiczenie tułowia, przysiady.
  12. Wdrażanie przyzwyczajeń do utrzymywania porządku wokół nas.
  13. Grzybobranie. Zajęcia plastyczne; malowanie grzybów jadalnych i niejadalnych. Wykonywanie z bibuły na kartonie.
  14. Zajęcia manualne , robienie korali z jarzębiny.
  15. Przygotowania do Wszystkich Świętych.
  16. Wycieczka na cmentarz - porządkowanie grobów.
  17. Zajęcia z Witrażu
  18. Zajęcia Internetowe

LISTOPAD

  1. Święto Zmarłych.
  2. Wyjaśnienie symboliki Grobu Nieznanego Żołnierza.
  3. Wyjaśnienie znaczenia symboliki święta. "Święto Niepodległości”- gazetka okolicznościowa.
  4. Rozwijanie zamiłowania do obcowania z książką. Rozwijanie zainteresowania kultura innych narodów.
  5. Mój dom - pobudzanie wyobraźni poprzez zbudowanie miniaturki domu.
  6. Pan listonosz - zajęcia plastyczne malowanie listonosza i przyborów pracy; torba w której nosi listy, rower.
  7. Rozwijanie zdolności manualnych -lepienie z plasteliny na dowolny temat.
  8. Jaki to pojazd- zajęcia dydaktyczno - plastyczne, dowolna technika.
  9. Rysujemy , malujemy samochody a także konstruowanie własnych pojazdów.
  10. Kształtowanie zasad kultury osobistej i szacunku dla innych. Wzmacnianie więzi w grupie poprzez wspólną zabawę- wspólne pląsy i zabawy ze śpiewem.
  11. Zapoznanie dzieci z zachowaniem ptaków przygotowujących się do zimy. Wdrażanie do ochrony i pomocy ptakom.
  12. Papierowe ptaki- orgiami.
  13. Jestem Polakiem- nasza stolica, godło.
  14. Zajęcia plastyczne, rysowanie godła.
  15. Przygotowujemy dekoracje na wieczorek andrzejkowy.
  16. Zabawy andrzejkowe- lanie wosku, wróżby oraz konkursy.
  17. Zabawa andrzejkowa.
  18. Zajęcia z Witrażu.
  19. Zajęcia Internetowe.

GRUDZIEŃ

  1. Jak to było z węglem- praca górnika. Malowanie na kartonie węglem.
  2. Wykonanie czapki górnika.
  3. Zajęcia ruchowe ; ćwiczenia mięśni pleców, skłony , wymachy rąk.
  4. Zajęcia plastyczne malowanie bukietów kwiatów: na pomalowanym kolorowymi świecowymi kredkami katonie zamalowanym czarną farbą- wydrapywanie bukietów.
  5. Zbliża się do nas Mikołaj. Zajęcia plastyczne ;malowanie Mikołaja.
  6. Mamy już zimę. Malowanie zimowych krajobrazów., technika farby plakatowe.
  7. Rozwijanie sprawności manualnej poprzez lepienie z plasteliny bałwana. Malowanie , wyklejanie na papierze bałwanów.
  8. Prace porządkowe w świetlicy.
  9. Płatki śniegu - malowanie kredkami na kartonie.
  10. Mikołajki; pamiętamy, aby sprawić przyjemność naszym bliskim.
  11. Sposoby przekazywania sobie upominków.
  12. Dziadek Mróz - wykonanie z kolorowego papieru i waty.
  13. Moja lista przebojów - słuchanie i omawianie ulubionych utworów muzyki młodzieżowej.
  14. Nauka i śpiewanie kolęd.
  15. Zwyczaje wigilijne.
  16. Rozmowa z dziećmi ma temat tradycji wigilijnych.
  17. Wykonywanie kartek świątecznych.
  18.  Przygotowanie wraz z dziećmi Choinkowych dekoracji
  19. Wykonywanie wraz z dziećmi stroików. Ubieranie choinki.
  20. Wspólny opłatek wigilijny.

W Świetlicy Środowiskowej dla dzieci w Orzyszu w programie każdego dnia niezależnie od zadań planowanych w poszczególnych miesiącach wystąpią:

  1. Gry i zabawy komputerowe.
  2. Gra w bilard, piłkarzyki, hokej oraz gry planszowe.
  3. Godzina do dwóch poświęcona na odrabianie lekcji oraz na naukę.
Drukuj | Wyślij znajomym | 2016-09-23 13:56 | Katarzyna Brzostek

Regulamin obowiązujący w Placówce w 2017 roku

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PLACÓWKI WSPARCIA DZIENNEGO ŚRODOWISKOWA ŚWIETLICA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA

W ORZYSZU

Rozdział 1.

POSTANOWIENIE OGÓLNE

Placówka wsparcia dziennego Świetlica Środowiskowa Opiekuńczo- Wychowawcza w Orzyszu działa na podstawie:

1) UCHWAŁA Nr XVIII/118/15 Rady Miejskiej w Orzyszu z dnia 28.12.2015 r. w sprawie: powołania Placówki Wsparcia Dziennego.

1.Świetlica ma charakter placówki typu opiekuńczego.

2.Świetlica jest jednostką organizacyjną Gminy Orzysz, nieposiadającą osobowości prawnej.

3.Siedziba Świetlicy znajduje się przy ul. Wojska Polskiego 9c.

 

Rozdział 2.

CELE I ZADANIA

1.Głównym celem świetlicy jest:

-Objęcie dziecka opieką i wychowaniem w celu wsparcia rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczych.

-Udzielanie pomocy dzieciom pochodzącym z rodzin znajdujących się w trudnych sytuacjach życiowych, w których rodzice wykorzystując własne środki i możliwości nie są w stanie zapewnić dzieciom właściwej opieki w czasie wolnym od zajęć szkolnych i które wychowują się w warunkach niekorzystnych dla ich prawidłowego rozwoju.

 

2.Zadania realizowane w Świetlicy:

-Wspieranie rodziny w pełnieniu jej funkcji opiekuńczo-wychowawczych;

-Eliminowanie przyczyn zagrożenia od uzależnień poprzez organizację czasu wolnego;

-Rozwijanie uzdolnień u dzieci i młodzieży;

-pomoc w nauce;

-organizację czasu wolnego;

-rozwój zainteresowań;

-organizację zabaw i zajęć sportowych;

-współpracę z rodziną dziecka;

-zajęcia profilaktyczne;

-dożywianie dzieci ze środków finansowych otrzymanych z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Orzyszu;

-prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii;

3. W celu realizacji zadań, Świetlica współpracuje z:

-rodzicami lub opiekunami dziecka,

-placówkami oświatowymi,

-Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Orzyszu;

-Instytucje wspierające rodzinę.

 

Rozdział 3.

ORGANIZACJA

1.Społeczność Świetlicy tworzą:

-dzieci ;

-rodzice i rodzeństwo dzieci uczęszczających do świetlicy;

-pracownicy( kierownik, opiekunowie- wychowawcy, specjalista terapii uzależnień, psycholog, prawnik).

2.Dzieci podzielone są na dwie grupy wychowawcze według kryterium wieku.

- I GRUPA- (uczniowie szkoły podstawowej) od godziny 13:00-16:00

-II GRUPA:(uczniowie gimnazjum) od 16:00-19:00

3.Grupa nie może liczyć więcej niż 15 wychowanków( na jednego wychowawcę);

4.Grupę prowadzi wychowawca;

5.Świetlica działa przez cały rok kalendarzowy ( z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w dniach od poniedziałku do niedzieli 6 godzin dziennie.

-od poniedziałku do piątku 13:00-19:00;

-sobota- niedziela 9:00-15:00.

-w okresie wakacji, ferii, dni wolnych od zajęć szkolnych godziny pracy świetlicy mogą ulec zmianie zgodnie z potrzebami dzieci i możliwościami placówki.

6.Podstawą organizacji pracy placówki jest roczny plan pracy opracowany przez opiekunów – wychowawców. Plan zawiera:

-Wspieranie indywidualnego rozwoju wychowanków, pomoc dziecku w odnalezieniu jego mocnych stron, a także budowy pozytywnego obrazu siebie i innych.

-Pomoc wychowankom w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych. Zaspokajanie potrzeb wychowanków ( zwłaszcza potrzeby bezpieczeństwa i potrzeb psychicznych)

-Kształtowanie osobowości wychowanków

-Wdrażanie wychowanków do samodzielnej pracy

-Kształtowanie nawyków kulturalnej rozrywki, sportu, zabawy oraz czynnego

uczestnictwa w wychowaniu zdrowotnym.

Rozdział 4

WYCHOWANKOWIE

1.Wychowankami Świetlicy mogą być dzieci i młodzież w wieku od 7 do 16 roku życia.

2.Do Świetlicy przyjmuje się wychowanków:

a)na ich prośbę, za zgodą rodziców;

b)na prośbę rodziców lub prawnych opiekunów;

c)na prośbę instytucji wspierających rodzinę.

3.O przyjęciu do Świetlicy decyduje kierownik w porozumieniu z pracownikami pedagogicznymi.

4.Przyjęcie dziecka do Świetlicy opiera się na zasadzie dobrowolności lub na wniosek sądu.

5.Przyjęcie dziecka do Świetlicy odbywa się po podpisaniu zgody rodzica z kierownikiem świetlicy, dotyczącej zasad korzystania dziecka z zajęć.

6.Zgoda musi być wznawiana, co rok.

7.Skreślenie z listy uczestników zajęć Świetlicy następuje:

-na wniosek rodziców (prawnych opiekunów)

-na wniosek wychowawcy z powodu długotrwałej, nieuzasadnionej nieobecności;

8.Za bezpieczeństwo dzieci w drodze do Świetlicy lub podczas powrotu ze Świetlicy odpowiedzialność ponoszą rodzice lub prawni opiekunowie, którzy podpisując zgodę na uczestnictwo dziecka w zajęciach w placówce wyrażają pisemnie, czy dziecko będzie samodzielnie przychodzić do świetlicy, czy też będzie przyprowadzane i odprowadzane do domu przez rodzica lub opiekuna prawnego.

9.W razie naruszenia zasad współżycia społecznego przez dzieci w Świetlicy przewiduje się następującą konsekwencje: upomnienie udzielone przez wychowawcę na forum świetlicy. Natomiast, gdy zachowanie nie ulegnie poprawie wychowawcy kontaktują się telefonicznie a następnie osobiście z rodzicami lub opiekunami prawnymi w celu podjęcia decyzji o dalszym uczestniczeniu lub zawieszeniu w zajęciach.

10.W przypadku zniszczenia mienia Placówki Wsparcia Dziennego odpowiedzialność za wyrządzone przez dziecko szkody ponoszą rodzice bądź prawni opiekuni, którzy zobowiązani są do naprawienia bądź odszkodowania zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.

11.Wychowankowie uczestniczą w zajęciach programowych.

12.Zakres zajęć ustala wychowawca w porozumieniu z kierownikiem oraz rodzicami dziecka (opiekunami prawnymi), adekwatnie do jego potrzeb i możliwości Świetlicy.

13.Wychowankowie wdrażani są do pracy na rzecz świetlicy.

14.Wychowankowie zobowiązani są do przestrzegania postanowień zawartych w regulaminie organizacyjnym.

15.Prawa i obowiązki dzieci uczestniczących w zajęciach w świetlicy:

Każde dziecko ma prawo do:

-ochrony i poszanowania jego godności oraz życzliwego i podmiotowego traktowania,

-właściwie zorganizowanej opieki,

-swobody wyrażania myśli i przekonań z poszanowaniem praw innych,

-opieki wychowawcy i zapewnienie warunków bezpieczeństwa podczas zajęć organizowanych w placówce i poza jej terenem,

Każde dziecko zobowiązane jest do:

-przestrzegania regulaminu organizacyjnego Świetlicy,

-przestrzegania zasad współżycia społecznego,

-współpracy w procesie wychowania,

-dbałości o wspólne dobro i porządek Świetlicy,

-ponoszenia odpowiedzialności za własne postępowanie,

-stosowanie się do poleceń wychowawców, kierownika Świetlicy.

Rozdział 5

DOKUMENTACJA

-Regulamin placówki

-Roczny plan pracy

-Tygodniowy harmonogram zajęć obowiązujący w okresie nauki szkolnej

-Program zajęć obowiązujący w okresie ferii zimowych

-Dziennik zajęć zawierający: datę, ilość dzieci, rodzaj prowadzonych zajęć oraz podpis osoby prowadzącej zajęcia.-wychowawcy.

-Kronika placówki

-Lista obecności wychowanków

-Podziękowania, dyplomy, inne dokumenty działalności placówki

-Zapotrzebowania

-Notatki służbowe

-Dokumentacja dotyczącą pobytu wychowanków:

Zgody rodziców lub opiekunów prawnych na uczestnictwo dziecka w zajęciach w Placówce Wsparcia Dziennego.

-Karta wychowanka

-Karta kontaktów z rodziną

-protokoły ze spotkań z rodzicami

-sprawozdanie z realizacji rocznego planu pracy

-kopie sporządzanych opinii i wniosków dotyczących dzieci

Rozdział 6

POSTANOWIENIE KOŃCOWE

Niniejszy Regulamin podlega zatwierdzeniu przez Burmistrza Gminy Orzysz

 

Kierownik: Małgorzata Osiecka

Wychowawca:Barbara Kaźmierczak
Drukuj | Wyślij znajomym | 2016-09-22 18:51 | Katarzyna Brzostek

Regulamin obowiązujący w Placówce w 2015 roku

REGULAMIN KORZYSTANIA ZE ŚRODOWISKOWEJ ŚWIETLICY

OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ W ORZYSZU

 przy ul. Wojska Polskiego 9 c

 


1. Na terenie świetlicy obowiązuje zakaz:

- spożywania alkoholu i przebywania pod jego wpływem w budynku świetlicy i na należącym do niej terenie;
- palenia papierosów na terenie świetlicy;
- używania wulgaryzmów na terenie świetlicy i w jej obrębie;
- agresji fizycznej i psychicznej na terenie świetlicy i w jej obrębie.

2. W przypadku, gdy wychowawca podejrzewa, że któryś z uczestników zajęć znajduje się pod wpływem alkoholu wzywa rodziców, w przypadku braku kontaktu z rodzicami wychowawca wzywa Policję.

3. Wychowawca ma prawo czasowo zawiesić możliwość korzystania ze świetlicy osobie, która pomimo upomnień łamie punkt 1 i 2, dopuści się celowego zniszczenia mienia świetlicy, oraz która nie stosuje się do poleceń wychowawcy, wówczas informuje się rodziców o zaistniałej sytuacji.


3. Uczestnicy świetlicy powinni:

- kulturalnie zachowywać się;
- wypełniać polecenia wychowawcy;
- stwarzać warunki i tworzyć atmosferę dobrego koleżeństwa;
- dbać o czystość i estetykę pomieszczenia oraz pomagać w jej utrzymaniu;
- szanować powierzony sprzęt i materiały wyposażenia świetlicy;
- spożywać posiłki w wyznaczonym do tego miejscu;
Wychowawca świetlicy nie odpowiada za rzeczy zaginione uczestników świetlicy.
Wychowankami Środowiskowej Świetlicy Opiekuńczo- Wychowawczej są dzieci i młodzież w wieku od 7 do 18 roku życia.


Do świetlicy przyjmuje się wychowanków:
- na ich prośbę za zgodą rodziców;
- na prośbę rodziców lub prawnych opiekunów;
- za zgodą rodziców na wniosek szkoły, poradni pedagogiczno- psychologicznej oraz zgłoszenia osób prywatnych lub fizycznych, które stwierdzają potrzebę udzielania pomocy dziecku w formach świadczonych przez świetlicę.
Godziny otwarcia Środowiskowej Świetlicy Opiekuńczo-Wychowawczej w Orzyszu w dni nauki szkolnej od 13.00- 19.00; w dni wolne od nauki szkolnej oraz w weekendy od 9.00- 15.00;

 

Wychowawcy świetlicy:

Brzostek Katarzyna

Osiecka Małgorzata

 

Drukuj | Wyślij znajomym | 2015-01-28 14:40 | Katarzyna Brzostek

A co w 2015 roku?


ROCZNY PLAN PRACY W

 ŚRODOWISKOWEJ  ŚWIETLICY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ W ORZYSZU


NA ROK 2015r.


W Rocznym Planie Pracy świetlicy w roku 2015 zostały zawarte: 

1. Ogólne założenia świetlicy środowiskowej.
2. Cele programowe pracy opiekuńczo -wychowawczej. 
3. Cele szczegółowe. 
4. Zadania opiekuńczo- wychowawcze. 
5. Organizacja pracy świetlicy. 
6. Formy pracy. 
7.  Regulamin świetlicy.
Wychowawcy organizują pracę grup, dostosowując tematykę zajęć do wieku, obchodzonych uroczystości i świąt, pór roku oraz do zainteresowań i potrzeb dzieci. Poprzez właściwy styl kierowania grupą, tworząc płaszczyzny udanej interakcji i modelując różne sytuacje wychowawcze, stymulują twórczy rozwój dziecka i jego aktywność. Wykorzystują przy tym wszystkie rodzaje dziecięcej ekspresji. Dzieci uczestniczące w zajęciach świetlicowych uczą się: planowania pracy, samodzielnego projektowania, podejmowania właściwych decyzji, występowania na forum, logicznego myślenia. Kształcą uwagę, pamięć, koncentrację ,aktywność psychoruchową i sprawność manualną a przede wszystkim wyrównują braki edukacyjne. W ciągu całego roku uczestnicy otrzymują systematyczną pomoc w nauce i emocjonalne wsparcie w sytuacjach trudnych, problemowych. Każde dziecko jest objęte właściwą opieką i indywidualnym podejściem wychowawczym. Bogata oferta zajęć świetlicowych oprócz walorów wychowawczych i dydaktycznych ma wartości integracyjne, co przekłada się na klimat i przyjazną atmosferę panująca w naszej placówce.
OGÓLNE CELE PROGRAMOWE PRACY OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZEJ 
1.Pomoc w odkrywaniu własnych możliwości, predyspozycji, talentów oraz ich 
twórczego wykorzystywania. 
2. Przygotowywanie dzieci do samodzielności. 
3. Wpajanie szacunku dla tradycji, historii narodowej oraz symboli narodowych. 
4. Propagowanie zdrowego stylu życia, kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych. 
5. Uczenie właściwych, bezpiecznych zachowań w różnych sytuacjach. 
6.Zaspokojenie potrzeb środowiska w zakresie zorganizowanej opieki dla dzieci. 
7.Praca z rodziną
CELE SZCZEGÓŁOWE: 
Dzieci uczęszczające do świetlicy: 
1. Mają zapewnioną i zorganizowaną opiekę wychowawczą. 
2. Kształtują właściwe postawy etyczno- moralne, wyrabiają osobowościowe cechy   
    charakteru, takie jak: pracowitość, uczciwość, zdyscyplinowanie. 
3. Dbają o bezpieczeństwo własne i innych. 
4. Mogą liczyć na pomoc w pokonywaniu trudności w nauce poprzez bezpłatne    
    korepetycje z matematyki.
5. Są wdrażani do samodzielnej pracy umysłowej. 
6. Szanują tradycje i symbole narodowe. 
7.  Mają zorganizowaną pomoc w nauce. 
8.  Utrwalają wiadomości szkolne. 
9.  Rozwijają swoje uzdolnienia i zainteresowania intelektualne, artystyczne i       
     techniczne.
10. Poznają właściwe sposoby spędzania czasu wolnego. 
11. Wyrabiają nawyki kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy. 
12. Kształtują nawyki kulturalnego zachowania się w domu, szkole i w swoim   
      środowisku. 
13. Dbają o dobre imię i honor świetlicy. 
14. Mają szacunek dla dobra wspólnego, jak i cudzej własności i pracy. 
15. Kształtują umiejętność właściwego i bezpiecznego korzystania z dóbr przyrody. 
16. Rozwijają poczucie estetyki oraz wrażliwości na ład, porządek oraz wdrażają zasady   
      higieny osobistej. 
 Aby osiągnąć założone cele należy: 
-zapewnić bezpieczeństwo i opiekę, 
-rozwijać działalność poznawczą, artystyczną, 
-rozbudzać zainteresowania dziecka, 
-zaspokajać i kształtować potrzeby uczniów 
-budzić aktywność twórczą 
-współdziałać w organizowaniu zajęć, i imprez, uroczystości, konkursów, turniejów 
-powierzać różnego rodzaju zadania, 
-pomagać w rozwiązywaniu problemów i zadań 
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE: 
1. Organizowanie bezpiecznego pobytu dzieci w godzinach pracy świetlicy. 
2. Tworzenie przyjaznej atmosfery 
    -życzliwy stosunek 
3. Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa:
    -podczas zabaw w trakcie zajęć świetlicowych, 
    -podczas ferii zimowych, wakacji,
4. Eliminowanie zachowań agresywnych i niepożądanych 
    -zapoznanie z Prawami Dziecka. 
    -zwracanie uwagi na niewłaściwe zachowania oraz ich monitorowanie. 
    -wskazywanie właściwych modeli zachowań. 
    -ścisła współpraca z rodzicami, pedagogiem szkolnym, pracownikami MOPS w Orzyszu;
5. Udzielanie pomocy w uzupełnianiu braków szkolnych: 
    -organizowanie zespołowej i indywidualnej nauki pod opieką wychowawców.
    -organizowanie pomocy koleżeńskiej. 
    -wskazywanie sposobów radzenia sobie ze stresem- wskazywanie sposobów dobrego uczenia się. 
    -rozwijanie samodzielności, aktywności, odpowiedzialności, własnej inicjatywy i inwencji twórczej 
    -przygotowanie do życia w społeczeństwie, kształtowanie postaw społecznych,
6. Planowe oddziaływanie na postawy moralno - społeczne dzieci: 
    -kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się 
    -kształtowanie właściwej postawy moralnej, pozytywnych cech charakteru (koleżeństwo, sprawiedliwość, prawdomówność, odpowiedzialność, 
    -wdrażanie do wartościowego wykorzystania czasu wolnego, wyrabianie nawyku kulturalnej rozrywki, sportu i zabawy 
    -budzenie i rozwijanie i poczucia estetyki oraz wrażliwości na ład, porządek oraz wdrażanie zasad higieny osobistej. 
7. Przeciwdziałanie powstawaniu trudności wychowawczych i niedostosowania społecznego 
    -dobieranie odpowiednich metod wychowawczych w stosunku do dzieci przejawiających trudności wychowawcze, 
8. Rozwój samorządności wychowanków 
    -poznawanie obowiązków i praw wychowanka świetlicy- wdrażanie do pracy na rzecz świetlicy (np. dekoracje)
    -przestrzeganie regulaminu świetlicy 
9. Kształtowanie umiejętnego korzystania z mediów 
    -wskazanie zagrożeń niewłaściwego korzystania z komputera, internetu 
    -zachęcanie do selekcyjnego sposobu oglądania programów telewizyjnych bez agresji, przemocy, wulgarnego słownictwa, adekwatnych do wieku  
     odbiorcy, bogatych w treści edukacyjne 
    -wskazywanie alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu książka, czasopismo. 
10. Włączenie zespołu świetlicowego do organizowania uroczystości. 
11. Podtrzymywanie tradycji i zwyczajów świątecznych 
    -Wszystkich Świętych 
    -Andrzejki 
    -Mikołajki, zwyczaje bożonarodzeniowe, 
    -Walentynki 
    -karnawał 
    -Dzień Babci, Dziadka 
    -pierwszy dzień wiosny 
    -zwyczaje wielkanocne 
    -Dzień Matki, Dzień Ojca 
    -Dzień Dziecka 
12. Współpraca z rodzicami 
    -wymiana informacji o zachowaniu dziecka, jego zainteresowaniach, przekazanie indywidualnych spostrzeżeń , 
    -zachęcanie do korzystania z pomocy pedagoga szkolnego, psychologa 
    -zachęcanie rodziców do uczestnictwa w uroczystościach organizowanych przez świetlicę 
ORGANIZACJA PRACY ŚWIETLICY w roku 2015r
1. Świetlica jest czynna codziennie od 13.00- 19.00, w dni wolne od szkoły od 9.00-.15.00.
2. Ze świetlicy środowiskowej korzystają dzieci, chcące uczęszczać do świetlicy za zgodą rodziców.
3. Świetlica zapewnia opiekę wychowankom w czasie pozalekcyjnym.
4. W świetlicy prowadzona jest następująca dokumentacja: 
    -Roczny Plan Pracy Świetlicy Środowiskowej,
    -Dziennik zajęć, 
    -Karta uczestnika,
    -Kronika, Strona internetowa,
FORMY PRACY 
-zajęcia manualne, plastyczne, techniczne (zabawy konstrukcyjne, układanki, puzzle, malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie, wycinanie, wydzieranie, sklejanie i wyklejanie, szycie i wyszywanie, modelowanie, origami itp.
-zajęcia muzyczne, zabawy taneczne, zabawy ruchowe przy muzyce itp.
- programy artystyczne, inscenizacje, przedstawienia itp.
-zajęcia sportowo- turystyczne (gry i zabawy sportowe, ćwiczenia gimnastyczne , wycieczki itp.
-zajęcia czytelniczo- medialne ( czytanie prasy dla dzieci, bajek, baśni, opowiadań, wierszy, oglądanie programów i filmów edukacyjnych,
korzystanie z programów komputerowych 
-zajęcia wzbogacające posiadane wiadomości, profilaktyczne ( rozmowa, pogadanka, gry dydaktyczne i edukacyjne, zabawy tematyczne,itp. 
-zajęcia o charakterze wyrównawczo - dydaktycznym (zajęcia w grupie, ćwiczenia grafomotoryczne, odrabianie prac domowych, gry dydaktyczne itp.) 
-relaksujące, wyciszające (relaks przy muzyce, wypoczynek na wykładzinie, zabawy wyciszające i relaksujące, dowolne zabawy dzieci, oglądanie bajek, spacery itp.) 
-imprezy i uroczystości świetlicowe: 
1. Spotkanie z policjantem ( przed feriami zimowymi)
2. Bal Karnawałowy- robienie masek, dekoracja sali, dyskoteka, poczęstunek.
3.  Dzień kobiet III 2015r. 
4. Święto konstytucji 3 mają.
5. dyskusja na temat pomagania innym, dzieciom – Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
6. Konkurs ,,Jestem – więc nie śmiecę ” dla dzieci- wykonanie plakatów i omówienie.
7. Pasowanie na Wesołego Świetliczaka- podczas ferii zimowych 
8. Świetlica moich marzeń– konkurs plastyczny- podczas ferii.
9. Andrzejki -XI 2015r. 
10. Mikołajki- XII 2015r. 
11. Konkurs polskich kolęd i wieczerza wigilijna - grudzień 2015r.
12. Walentynki 14.02.2015 ( dekoracja sali i korytarzy, dyskoteka, robienie walentynek, wysyłanie listów).
13. Powitanie wiosny 21.03.2015r. ( wykonanie Marzanny i zatopienie jej).
14. Konkurs na najpiękniejszą pisankę wg własnego pomysłu IV 2015.
15. Przygotowanie Dni Rodziny ( Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Dziecka)- przygotowanie zaproszeń dla gości, przygotowanie zawodów sportowych, przedstawienie o współczesnym Czerwonym Kapturku, słodki poczęstunek, ognisko).
Roczny plan świetlicy
STYCZEŃ 
1. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. 
-cel i idea XXIII finału WOŚP- dyskusja, 
2. Bezpieczne i zdrowe ferie zimowe. 
-przestrzeganie bezpieczeństwa w czasie ferii zimowych, 
-w co się bawić?-propozycje ciekawych zabaw, 
-moje hobby – umiejętność organizowania sobie czasu wolnego, 
-jak spędzamy czas na świeżym powietrzu? -
-spotkanie z policjantem na temat „ Jak bezpiecznie spędzić ferie” ?
LUTY 
1. Wesoły karnawał. 
-wykonywanie masek i strojów na karnawał, 
-zabawa karnawałowa w świetlicy, 
-wykonanie dekoracji świetlicy na balik, 
2. Walentynki w świetlicy. 
-wiersze, życzenia, laurki walentynkowe, 
-mój najlepszy przyjaciel, 
-rozwijanie koleżeństwa i przyjaźni, 
3. Pasowanie na Wesołego Świetliczaka 
4. Świetlica moich marzeń- konkurs plastyczny;
5. zajęcia kulinarne- robimy pyszne smakołyki;
6. Zimowo wokół nas. 
-pejzaż zimowy, 
-zimowa dekoracja świetlicy, 
-podziwiamy uroki zimy -zimowe spacery i zabawy na dworze, 
7.  Grzeczność na co dzień. 
-dlaczego warto być kulturalnym, cechy kulturalnego człowieka?-rozmowa kierowana, 
-zachowanie w świetlicy środowiskowej, przypomnienie panujących zasad, 
-wycinanie haseł o kulturze słowa. 
MARZEC 
1. Święto wszystkich kobiet. 
-życzenia i laurki dla dziewczyn,
2. Wiosna tuż, tuż… 
-spacery na świeżym powietrzu, 
-obserwacja pierwszych zwiastunów wiosny, 
-wiosenna dekoracja świetlicy, 
3. Wykonanie gazetek ściennych o Wiośnie przez dzieci. 
4.  Witaj wiosno. 
-przygotowania Marzanny,
-,, Kolorowy korowód ulicami miasta”-powitanie wiosny, 
-nauka piosenki o wiośnie, 
5. Wykonanie kartek świątecznych dla władz Miasta. 
KWIECIEŃ 
1. Wykonanie gazetek związanych z Wielkanocą
2. Konkurs na najpiękniejszą pisankę wg własnego pomysłu.
3.  Zwyczaje i tradycje Świąt Wielkanocnych- rozmowy. 
MAJ 
1.Majowe święta narodowe 
-Święto Konstytucji 3 mają,
-zapoznanie wychowanków z ważnymi dla ojczyzny wydarzeniami, 
-rysujemy nasze symbole narodowe, 
-poznajemy piosenki i wiersze patriotyczne, 
2. Praca w życiu człowieka 
-praca moich rodziców, 
-praca w mieście i na wsi,
-wyszukiwanie informacji na temat nietypowych zawodów, 
-praca plastyczna- zawód , który chciałabym wykonywać w przyszłości. 
3.Maj pełen kolorów 
-majowe kolory- zieleń, żółty, biały, różowy- wpływ kolorów na samopoczucie człowieka, 
-mój ulubiony kolor- pogadanka, 
-zielono mi- praca plastyczna,
-spacer do lasu- obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. 
4. Święto mojej mamy 
-przygotowania do obchodów Dnia Mamy, 
-laurka dla Mamy, 
-moja Mama- portret-„moja Mama jest najlepsza na świecie, ponieważ…” 
-jak pomagamy Mamie na co dzień?- pogadanka.
CZERWIEC 
1. Festyn Rodzinny organizowany z okazji Dnia Matki, Ojca,Dnia Dziecka.
2.  Podróże kształcą. 
-ciekawe miejsca w naszym regionie i w Polsce, 
-podróż moich marzeń, 
-bezpiecznie podróżuję w wakacje, 
-jak pisać listy i kartki z wakacji – Konkurs na najpiękniejszą wakacyjną pocztówkę.
3. Bezpieczne wakacje czyli wakacyjne przestrogi. 
-bezpiecznie spędzam czas w letnie dni, 
-bezpiecznie podróżuję w wakacje,
W wybrane miesiące wychowawcy świetlicy będą organizować różnorodne konkursy świetlicowe, np. recytatorskie, plastyczne, sportowe. 
LIPIEC/ SIERPIEŃ
- gry i zabawy na  świeżym powietrzu; 
- konkurs „Jestem- więc nie śmiecę”- wykonanie plakatów i omówienie;
- zawody sportowe;
- zajęcia na siłowni;
- zajęcia plastyczne i muzyczne;
- zajęcia komputerowe; 
- turniej w bilarda;
- turniej w ping- ponga;
- zajęcia teatralne; 
- gry planszowe;
- wycieczka;
WRZESIEŃ 
1.Zasady bezpiecznego poruszania się :
-bezpieczne zachowanie się na terenie świetlicy oraz w drodze do świetlicy,
-zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw na boisku  i spacerów, 
2. Złota polska jesień. 
-pierwszy dzień jesieni, ubiór stosowny do pory roku, 
-dary jesieni z lasu, z pola, z sadu i ogrodu, 
3. Przygotowanie gazetek jesiennych.
4. Nie czyń nikomu, co Tobie niemiłe.-dobry kolega, dobra koleżanka 
-wspólne zabawy bez agresji- jak rozmawiać, jak rozwiązywać problemy i unikać konfliktów, 
PAŹDZIERNIK 
1.Dary jesieni. 
-jesienne pejzaże wykonywane różnymi technikami, 
-jesień w poezji i muzyce, 
-rozpoznawanie grzybów jadalnych i trujących na podstawie obserwacji, 
2. Dzień Edukacji Narodowej. 
-nauczyciel w wierszu i rysunku, 
-ciężka praca nauczyciela, 
3. Uczymy się oszczędzać- samorządność w świetlicy. 
-jakie korzyści mamy z oszczędności i oszczędzania, 
-wykonanie plakatu zachęcającego do oszczędzania, 
-co można zmienić w pracy świetlicy, 
4.Pamiętajmy o tych, którzy odeszli. 
-zachowanie pamięci o zmarłych oraz kształtowanie szacunku do miejsc pamięci o zmarłych .
LISTOPAD 
1. Święto Niepodległości. 
-odzyskanie niepodległości – pogłębianie i utrwalanie wiedzy na ten temat, 
-ważniejsze wydarzenia i postaci historyczne, 
-główne krainy geograficzne, rzeki, miasta- symbole narodowe (godło, flaga, hymn), 
-przedstawiamy nasz kraj, 
-utrwalenie hymnu narodowego, 
2. Honor. Godność. Konflikty, winy, przeprosiny. 
-odzyskanie niepodległości – pogłębianie i utrwalanie wiedzy na ten temat, 
-ważniejsze wydarzenia i postaci historyczne, 
-przygotowania do akademii – uczenie się wierszy, piosenek, 
-utrwalenie hymnu narodowego,
3. Rozpoczynamy próby na przedstawienie wigilijne z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz robimy ozdoby świąteczne. 
4. Opieka nad zwierzętami w zimie. 
-dlaczego i w jaki sposób należy dokarmiać zwierzęta podczas dużych mrozów, 
-dokarmianie ptaków podczas spacerów do lasu, 
5. Andrzejkowe tradycje. 
-zapoznanie z tradycjami, obrzędami ludowymi, 
-wykonywanie dekoracji andrzejkowej, 
-przygotowanie rekwizytów do konkursów, wróżb, 
-wróżby andrzejkowe,
-zabawa andrzejkowa, 
GRUDZIEŃ 
1. Mikołajki.- słodki poczęstunek.
2. Hej kolęda, kolęda czyli święta tuż, tuż… 
-przygotowanie świątecznej dekoracji świetlicy, 
-nauka i śpiewanie kolęd, pastorałek, 
-konkurs na najpiękniejszą Polską kolędę, 
-wykonanie ozdób choinkowych, 
3. Zwyczaje i tradycje świąt Bożego Narodzenia: 
-Święta – czas przebaczania i pojednania, 
-tradycje Bożonarodzeniowe w naszych domach, 
-najpiękniejsze Polskie kolędy, wspólne muzykowanie, 
4.Wigilia świetlicowa. 





Drukuj | Wyślij znajomym | 2015-01-22 14:04 | Katarzyna Brzostek

Wieczerza Wigilijna w Środowiskowej Świetlicy Opiekuńczo-wychowawczej w Orzyszu

Wieczerza Wigilijna

W piątek 19.12.2014r. w Środowiskowej Świetlicy Opiekuńczo-Wychowawczej w Orzyszu odbyła się Wieczerza Wigilijna dla dzieci, wychowawców, rodziców i zaproszonych gości. Na początku spotkania odbyło się powitanie przybyłych gości, a następnie przedstawienie artystyczne (jasełka) w wykonaniu dzieci uczęszczających do świetlicy. Po przedstawieniu głos zawarł Pan Burmistrz Zbigniew Włodkowski składając wszystkim najserdeczniejsze życzenia świąteczne, a następnie modlitwę poprowadził ks. Lech Gardocki, po czym podzieliliśmy się opłatkiem składając sobie wzajemnie życzenia świąteczne. Podczas wspólnej kolacji wigilijnej częstowaliśmy się pysznymi potrawami wigilijnymi i wypiekami ciast. Podczas wigilii panowała miła, serdeczna i uroczysta atmosfera, która wprowadziła wszystkich w świąteczny nastrój.

Małgorzata Osiecka

Katarzyna Brzostek

Drukuj | Wyślij znajomym | 2015-01-05 16:12 | Katarzyna Brzostek

..:::  FOTO GALERIA  :::  VIDEO GALERIA  :::  MAPA SERWISU  :::  ARCHIWUM  :::  KONTAKT Z REDAKCJĄ  :::..
Copyright @ 2004 - 2016 Urząd Miejski w Orzyszu System 4Too      Stronę monitoruje stat24